Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018

GP Ιαπωνίας: Pole για Hamilton, λάθος στρατηγική για Ferrari


Την 80ηκοστή pole position της καριέρας του πανηγύρισε στην πίστα της Σουζούκα ο Lewis Hamilton. Η Mercedes έκανε το 1-2, την ώρα που οι λάθος επιλογές στρατηγικής στη Ferrari, έχουν ως αποτέλεσμα ο Sebastian Vettel να εκκινήσει τον αγώνα της Ιαπωνίας από την ένατη θέση του grid!

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)



Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Σουζούκα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά και απειλή βροχής, θερμοκρασία αέρα στους 28 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 28.

Ωστόσο, ένας σημαντικός παράγοντας ήταν ο άνεμος που έπνεε με ταχύτητα 4.2 μέτρων ανά δευτερόλεπτο, επηρεάζοντας την ευστάθεια των μονοθεσίων.

Με την απειλή της βροχής είχαμε δράση από νωρίς, με τον Hamilton που είχε επικρατήσει και στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών να κατεβαίνει στο 1.28.702! Ο Vettel ακολουθούσε αλλά οι προσπάθειές του διακόπηκαν από ένα τετ α κε στην φουρκέτα.


Δευτερόλεπτα μετά είχαμε κόκκινη σημαία, με τον Marcus Ericsson να χάνει τον έλεγχο στη στροφή 7. Η Sauber κατέληξε στις μπαριέρες και υπέστη αρκετές ζημιές, με τον Σουηδό να τίθεται εκτός συνέχειας και να πρέπει να εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την ουρά του grid.

Αυτή η ολιγόλεπτη διακοπή αποτέλεσε δώρο για τη Renault, που κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως τη δουλειά πάνω στο μονοθέσιο του Nico Hulkenberg που είχε έξοδο στο φινάλε του FP3.

Όταν άρχισε πάλι η δράση, μπορεί στην κορυφή να μην είχαμε αλλαγή, όμως στη μάχη προβιβασμού έγινε πραγματικά χαμός! Μεγάλος χαμένος ήταν ο Hulkenberg που αποκλείστηκε από τον Lance Stroll για 44 χιλιοστά του δευτερολέπτου, με τον Sergey Sirotkin της Willams και τους δύο οδηγούς της McLaren να τον ακολουθούν.

Στο Q2 ο πήχης ανέβηκε ακόμα ψηλότερα, με τους χρόνους να πηγαίνουν ακόμα πιο χαμηλά! Ο Bottas έσπασε το φράγμα του 1.28, με χρόνο 1.27.987 και τον teammate του μόλις 30 χιλιοστά πίσω. Κι ενώ περιμέναμε εντυπωσιακή μάχη στο φινάλε της διαδικασίας, ήρθε η βροχή για να φέρει ουσιαστικά πρόωρο φινάλε στη διαδικασία.

Παρότι το χρονόμετρο κυλούσε, ήταν πλέον αδύνατο να βελτιωθούν οι χρόνοι, έτσι εκτός συνέχειας έμειναν ο Charles Leclerc που έκανε μία πλήρη περιστροφή με τη Sauber αλλά ευτυχώς χωρίς συνέπειες, ο Kevin Magnussen με τη Haas, o Carlos Sainz με τη Renault, o Lance Stroll με τη Williams και ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull Racing!

O εφιάλτης για τον Αυστραλό συνεχίστηκε, καθώς στους τελευταίους επτά αγώνες, μετράει πέντε απουσίες από το Q3! Αυτή τη φορά, είχε πάλι προβλήματα με την υβριδική του μηχανή, που ήταν ξανά Spec-3, παρά την έλλειψη αξιοπιστίας.

Έτσι στην τελική μάχη, που λόγω της βροχής αποκτούσε επιπλέον ενδιαφέρον, ήταν οι δύο Mercedes, οι δύο Ferrari, η Red Bull του Max Verstappen, οι δύο Force India, οι δύο Toro Rosso και η Haas του
Romain Grosjean.

Όμως παρότι η κατάταξη των πρώτων λίγη σημασία έχει στο Q2, αυτό που είχε ιδιαίτερη σημασία ήταν οι επιλογές στρατηγικής. Οι οδηγοί της Mercedes σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους τους και θα εκκινήσουν τον αγώνα με soft γόμα, ενώ οι Ferrari με super soft. Που θα χαρίσουν καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση αλλά θα πρέπει να αλλαχθούν νωρίτερα.

Στο Q3 λοιπόν, με τη βροχή να έχει σταματήσει αλλά την πίστα να μην έχει στεγνώσει, η Ferrari δοκίμασε να βγει με ενδιάμεσα ελαστικά – σε αντίθεση με τον άμεσο ανταγωνισμό. Επιλογή λανθασμένη καθώς το οδόστρωμα ήταν πλέον κατάλληλο για σλικ. Με τη Ferrari να χάνει χρόνο, ο Hamilton έσπαγε το ρεκόρ πίστας με χρόνο 1.27.760 και τον teammate του τρία δέκατα πιο πίσω.

Στην πρώτη τους προσπάθεια τόσο ο Kimi Raikkonen όσο και ο Vettel έκαναν λάθη, με αποτέλεσμα να περιοριστούν στις θέσεις 4 και 9 αντίστοιχα. Πράγμα καταστροφικό καθώς η βροχή τελικά ήρθε, πράγμα που σήμαινε πως οι κόκκινοι δεν θα μπορούσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους!

Έτσι ο Hamilton βρέθηκε στην pole position, η Mercedes έκανε το 1-2 για πέμπτη συνεχόμενη φορά στη Σουζούκα, ο Verstappen θα εκκινήσει με τον Raikkonen δίπλα του, οι Ιάπωνες πανηγύρισαν το πλασάρισμα των Toro Rosso-Honda στις θέσεις 6 και 7 ενώ ο Vettel καλείται να κάνει υπέρβαση αύριο, καθώς θα εκκινήσει μόλις ένατος.

Αναλυτικά η κατάταξη:



https://www.newsauto.gr/formula1-3/gp-iaponias-pole-gia-hamilton-lathos-stratigiki-gia-ferrari/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.