Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

Γιατί το Facebook αρχίζει να χάνει χρήστες


Η αρχή του τέλους για το Facebook; Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να δούμε γιατί ορισμένοι δεν χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Ακόμα κι αν δεν το έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ, ξέρετε το Facebook. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, με πάρα πολλούς χρήστες σχεδόν σε κάθε χώρα.

Τώρα, για πρώτη φορά στην ιστορία του Facebook, οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες σταμάτησαν να αυξάνονται και μάλιστα εμφάνισαν μια ελαφρά μείωση. Το τρίτο τρίμηνο του 2021, ο ιστότοπος είχε 1,93 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά. Το τέταρτο τρίμηνο του 2021, ο αριθμός μειώθηκε στα 1,929 δισεκατομμύρια.

Ναι σχεδόν κάθε ιστότοπος θα χαιρόταν με τέτοια νούμερα, αλλά αυτή η ελάχιστη πτώση σημαίνει προβλήματα για το Facebook. Ας δούμε τους λόγους για τους οποίους το Facebook χάνει χρήστες.

Η TikTok γίνεται σπουδαία

Δεν είναι μυστικό ότι η TikTok είναι μια επερχόμενη δύναμη στο διαδίκτυο. Τον Σεπτέμβριο του 2021, η TikTok ισχυρίστηκε ότι είχε πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες στην πλατφόρμα της.

Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, αναγνώρισε πόσο μεγάλος ανταγωνιστής είναι η TikTok για την εταιρεία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Facebook παρουσίασε το Reels, σε μια προσπάθεια να κατακτήσει την αγορά σύντομων βίντεο και να διαφοροποιηθεί από την παραδοσιακή προσέγγιση του Facebook που βασίζεται σε κείμενα κατάστασης.

“Η TikTok είναι ήδη τόσο μεγάλη σαν ανταγωνιστής και συνεχίζει να αναπτύσσεται με πολύ ταχύτερο ρυθμό”, δήλωσε ο Zuckerberg. “Αν και αναπτυσσόμαστε εξαιρετικά γρήγορα, έχουμε έναν ανταγωνιστή που αναπτύσσεται με πολύ γρήγορο ρυθμό».

Οι νέοι δεν ενδιαφέρονται

Οι νέοι συρρέουν στο TikTok, αλλά δεν είναι η μόνη πλατφόρμα που προτιμούν έναντι του Facebook.

Τα παιδιά και οι έφηβοι επιλέγουν να συνδέονται μέσω παιχνιδιών όπως το Fortnite και το Roblox ή πλατφόρμες όπως το Discord, και όχι με το Facebook.

Το Facebook θεωρείται σαν ένας χώρος για παλαιότερες γενιές και βοηθάει να συναντηθεί η οικογένεια, παλιοί φίλοι και συμμαθητές. Τα παιδιά, προτιμούν τους ευφάνταστους τρισδιάστατους κόσμους που προσφέρουν τα βιντεοπαιχνίδια, για να συνομιλήσουν με τους φίλους τους και να απολαύσουν μια διασκεδαστική, κοινή εμπειρία.

Αυτό αναγνωρίζεται εσωτερικά από το Facebook, αφού ερευνητές της εταιρείας πιστεύουν ότι οι έφηβοι χρήστες του Facebook θα μειωθούν κατά 45% το 2022 σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με μια παρουσίαση της εταιρείας, “οι νέοι ενήλικες αντιλαμβάνονται το περιεχόμενο [του Facebook] σαν βαρετό, παραπλανητικό και αρνητικό” και “έχουν ένα ευρύ φάσμα αρνητικών συσχετισμών με το Facebook, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών για το απόρρητο, και τις επιπτώσεις στην ευημερία τους.”

Αύξηση των τιμών του Διαδικτύου

Η Ινδία είναι η χώρα με τους περισσότερους χρήστες στο Facebook, αφού έχουν σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό χρηστών από ό,τι οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με τον David Wehner, CFO της Meta (μητρική εταιρεία του Facebook), η αύξηση των χρηστών του Facebook στην Ινδία έχει επιβραδυνθεί λόγω της αύξησης των τιμών των δεδομένων στη χώρα.

Τον Νοέμβριο του 2021, όλες οι μεγάλες τηλεπικοινωνίες της Ινδίας αύξησαν τα προπληρωμένα τιμολόγιά τους έως και 25%. Αυτές οι αλλαγές, φυσικά επηρεάζουν αρνητικά άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος εισόδου στο Facebook στην Ινδία δεν ήταν ποτέ πιο υψηλό.

Δεν υπάρχουν χώρες για επέκταση

Το Facebook ξεκίνησε να υπάρχει το 2004, και αρχικά μόνο οι φοιτητές ορισμένων πανεπιστημίων των ΗΠΑ μπορούσαν να εγγραφούν. Τώρα, το Facebook είναι διαθέσιμο σχεδόν σε όλες τις χώρες, αν και είναι απαγορευμένο σε λίγες όπως η Κίνα και το Ιράν.

Μάλλον είναι απίθανο να αρθούν ποτέ αυτές οι απαγορεύσεις. Έτσι το Facebook ουσιαστικά δεν έχει πλέον που να επεκταθεί γεωγραφικά.

Αυτό βάζει το Facebook σε μια πολύ δύσκολη θέση να στοχεύει νέες κοινωνικοδημογραφικές ομάδες ή να δελεάζει τους παλαιότερους χρήστες να επιστρέψουν στην πλατφόρμα.

Ανησυχεί το Facebook για την απώλεια των χρηστών;

Η Meta έχει πολλές εταιρείες στο Διαδίκτυο με υπηρεσίες όπως τις WhatsApp και Instagram, κάτι που της δίνει χρόνο επανασχεδιασμού. Αν και το Facebook δεν πρόκειται να καταρρεύσει βραχυπρόθεσμα, η εταιρεία αναμφίβολα θα πρέπει να αξιολογήσει πώς θα σταματήσει το πλοίο που βυθίζεται.

https://iguru.gr/giati-facebook-archizei-chanei-christes/?feed_id=800&_unique_id=61fe27feea112&fbclid=IwAR1JMGqCoHsROb1DZZEeqytz_5EtFmYF-I-aO18TId20kZj_7RnP76njqvM

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.