Ταχύτερος στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του τριημέρου ενόψει του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας ήταν ο Leclerc με 1:30.772, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν το τέλος της περιόδου καθώς τα ηνία για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της εναρκτήριας περιόδου τα είχε ο Max Verstappen ο οποίος τερμάτισε στην 2η θέση.
Φέτος η πίστα της Jeddah έχει δεχθεί μερικές μικρές αλλαγές στην χάραξη της συγκριτικά με το 2021, εκεί όπου είδαμε έναν από τους πια δραματικούς αγώνες της περσινής σεζόν για την μάχη του τίτλου.
Λίγο πριν οι οδηγοί φτάσουν στην χώρα της Αραβικής χερσονήσου η Aston Martin επιβεβαίωσε ότι ο Sebastian Vettel δεν θα βρίσκεται για δεύτερο σαββατοκύριακο με την ομάδα και ο αντικαταστάτης του θα είναι ο Nico Hulkenberg. (Ο Vettel είχε διαγνωστεί θετικός στον COVID από τον προηγούμενο γύρο στο Bahrain).
Ακόμη, φήμες θέλουν τον Ισπανό οδηγό της Ferrari Carlos Sainz να υπογράφει νέο συμβόλαιο με την Ferrari, με τον ίδιο να δηλώνει ότι στοχεύει να κλείσει την διαφορά με τον Leclerc στην μάχη του τίτλου.
Στο άλλο στρατόπεδο, αυτό των ‘κόκκινων ταύρων’, η ομάδα της Red Bull ανέφερε ότι έχει λύσει τα προβλήματα με τους δύο οδηγούς να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το προηγούμενο σαββατοκύριακο.
Η πρωινή διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών ήταν ηλιόλουστη με τις θερμοκρασίες να φτάνουν τους 22°C στον αέρα. Οι ελεύθερες δοκιμές σε όλη την σεζόν διαρκούν μία ώρα, με τους ανέμους να ήταν αρκετά ισχυροί σε όλη την εναρκτήρια περίοδο.
Από τα πρώτα λεπτά κιόλας τα μονοθέσια έκαναν την εμφάνιση τους στην πίστα, δοκιμάζοντας την στατική εκκίνηση στην άκρη των pits. Στους πρώτους γύρους είδαμε τους Bottas, Verstappen να έχουν δύο μικρές εξόδους στην τελευταία στροφή πριν την εκκίνηση.
Ο Kevin Magnussen άρχισε να μειώνει ταχύτητα και επέστρεψε στα pits στα πρώτα 5 λεπτά, με το πρόβλημα ίσως να είναι στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Δανός οδηγός ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία ότι δεν μπορούσε να αλλάξει τις ταχύτητες του μονοθέσιου.
Στα πρώτα 10 λεπτά ταχύτερος ήταν ο Verstappen με Red Bull με 1:31.855 με σκληρή γόμα, ενώ ακολουθούσαν οι Hamilton, Perez με 1,1 δευτερόλεπτα πίσω. Το αξιοσημείωτο ήταν ότι ενώ όλοι χρησιμοποιούσαν εκείνη την στιγμή την σκληρή και μεσαία γόμα, ο Hamilton σημείωνε γύρους με την μαλακή γόμα
Ο Ocon με την Alpine είχε ένα έντονο μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή. Όπως έγινε αντιληπτό οι οδηγοί έψαχναν τα όρια στα μονοθέσια τους, με την στροφή 1 και την τελευταία στροφή να παίζουν καθοριστικό ρόλο για έναν γρήγορο γύρο.
Η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνιση της στα πρώτα 18 λεπτά καθώς υπήρχαν θραύσματα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού. Μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχαν κάνει την εμφάνιση τους στην πίστα οι δύο Ferraris και ο Russell.
Με τα μονοθέσια να επιστρέφουν πίσω στα pits, οι μηχανικοί των ομάδων δούλευαν πυρετωδώς για να επιδιορθώσουν οποιαδήποτε ατέλεια, συγκεκριμένα στα γκαράζ της Aston Martin είχαν αφαιρέσει την μπροστινή ανάρτηση του Hulkenberg, την ίδια στιγμή όπου οι μηχανικού της Red Bull έκαναν διορθώσεις στο πάτωμα του Μεξικανού οδηγού Sergio Perez.
Με 33 λεπτά να απομένουν οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα με τον χρόνο του Russell να τον φέρνει στην 15η θέση με την μαλακή γόμα. Οι δύο Alpha Tauri παρέμεναν σταθερά στην 2η και 3η θέση των χρόνων με την σκληρή γόμα.
Μερικοί από τους οδηγούς έβαλαν την μαλακή γόμα για να βελτιώσουν τους γύρους τους, με τον Norris να ανεβαίνει στην 9η θέση και τον Ricciardo να ακολουθεί στην 10η. Οι δύο Williams και οι δύο Aston Martins φάνηκαν να μην έχουν βρει ρυθμό στα πρώτα 35 λεπτά, μένοντας εκτός 10αδας.
Πολλοί οδηγοί άφησαν τις προσπάθειες τους λίγο του κυκλοφοριακού στην πίστα, όπως οι Leclerc και Sainz. Λίγα λεπτά μετά ο Leclerc ανέβηκε στην 2η θέση με 0,5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρωτοπόρο.
Ο Pierre Gasly σε έναν γρήγορο γύρο ακούμπησε στις πλαϊνές μπαριέρες χωρίς να κάνει ζημιά στο μονοθέσιο της Alpha Tauri, ένα γύρο αργότερα ο Verstappen μία έντονη στιγμή καθώς απέφυγε οριακά την σύγκρουση με τα προστατευτικά.
Οι Bottas και Zhou ήταν σχεδόν 3 δευτερόλεπτα με την σκληρή γόμα μακριά από την πρώτη θέση και επέστρεψαν στα pits 20 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου. Ένα εμφανές χαρακτηριστικό ήταν οι χρόνοι των οδηγών από την 5η θέση και έπειτα όπου είχαν διαφορά μεγαλύτερη από 1 δευτερόλεπτο από τον πρωτοπόρο Max Verstappen.
13 λεπτά πριν το τέλος της πρωινής περιόδου ο Leclerc με Ferrari βρήκε καθαρό δρόμο και ανέβηκε στην 3η θέση με 0,5 δευτερόλεπτα διαφορά, με τον teammate του Sainz να παρέμενε στα pits.
Ο Magnussen δεν κατάφερε να σημειώσει κάποιο γύρο μέχρι το τέλος της περιόδου και με τους μηχανικούς της Haas να δίνουν μάχη ώστε να λύσουν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στο μονοθέσιο του Δανού.
Με 10 λεπτά να είχαν απομείνει αρκετοί ήταν οι οδηγοί που βγήκαν στην πίστα με την μαλακή γόμα για έναν καλύτερο γύρο. Οι δύο Ferraris προσπάθησαν να βελτιώσουν στο τέλος τους χρόνους με τον Sainz να ανεβαίνει στην 6η θέση με 1,1 δευτερόλεπτα διαφορά και τον Leclerc να βρίσκεται στην 2η θέση με 0,3 δευτερόλεπτα από τον Verstappen.
Με λιγότερα από 2 λεπτά να μένουν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ο Leclerc πέρασε στην κορυφή με 1:30.772 και τον Bottas να ανεβαίνει και αυτός στην 3η θέση με την Alfa Romeo. 2ος παρέμεινε ο Verstappen με την Red Bull ενώ την 4αδα συμπλήρωσε ο Carlos Sainz.
*Επόμενη προγραμματισμένη περίοδος είναι στις 19:00 (Ώρα Ελλάδος).
Τα αποτελέσματα της 1ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών
https://f1fan.gr/?p=103286&fbclid=IwAR2yHO2mdTDjLS7R_eVdBE0nsv1wV1_NR5T4XZZqVDjUnBV1MWlvbjLKR-k
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.