H ιδέα προκύπτει από το ότι, όταν ένα αεροπλάνο πετά μέσα από ένα ηλεκτρικό πεδίο, η εξωτερική του ηλεκτρική κατάσταση, που κανονικά είναι σε ισορροπία, μεταβάλλεται. Καθώς το εξωτερικό ηλεκτρικό πεδίο πολώνει το αεροπλάνο, το ένα άκρο του φορτίζεται θετικά, ενώ το άλλο τείνει προς μια πιο αρνητική φόρτιση. Καθώς το αεροπλάνο γίνεται όλο και πιο πολωμένο, μπορεί να προκαλέσει μια εξαιρετικά αγώγιμη ροή πλάσματος (positive leader) που προηγείται ενός πλήγματος αστραπής.
Σε μια τέτοια περίπτωση, οι ερευνητές προτείνουν προσωρινή φόρτιση του αεροπλάνου σε αρνητικό επίπεδο για την ανάσχεση του ισχυρότερα φορτισμένου θετικού άκρου, αποτρέποντάς το από το να φτάσει σε κρίσιμο επίπεδο και προκαλέσει πλήγμα αστραπής.
Οι ερευνητές έδειξαν μέσω μοντέλων ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να λειτουργεί – τουλάχιστον, σε θετικό επίπεδο, και η σχετική έρευνα παρουσιάστηκε στο American Institute of Aeronautics and Astronautics Journal.
Η ομάδα οραματίζεται ένα αεροπλάνο με αυτόματο σύστημα ελέγχου που αποτελείται από αισθητήρες και ενεργοποιητές (actuators) με μικρά αποθέματα ενέργειας. Οι αισθητήρες θα παρακολουθούν το γύρω ηλεκτρικό πεδίο για ίχνη σχηματισμού positive leader, αντιδρώντας στο οποίο οι ενεργοποιητές εκπέμπουν ρεύμα για να παρέχουν την κατάλληλη φόρτιση στο αεροπλάνο. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τέτοιου είδους φόρτιση θα απαιτούσε επίπεδα ενέργειας χαμηλότερα από αυτά που απαιτούνται για μια απλή, συμβατική λάμπα.
http://www.naftemporiki.gr/story/1329209/sustima-prostasias-aeroplanon-apo-astrapes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.