Το μετασύμπαν ή metaverse. Όλοι μιλούν πια γι’ αυτό, και οι μεγάλες εταιρείες ετοιμάζουν το hardware που θα χρειαστεί για να έχουμε πρόσβαση σε αυτό. ‘Όπως φαίνεται όλο και περισσότεροι πιστεύουν ότι θα μπορούσε τελικά να είναι η επόμενη μεγάλη πλατφόρμα επικοινωνίας.
Μια εφεύρεση στην κλίμακα του παγκόσμιου ιστού.
Αν ρωτήσετε όμως την Intel, το metaverse είναι ακόμα πολύ μακριά.
Στην πρώτη πραγματική δήλωσή της από τότε που όλοι άρχισαν να μιλούν για το metaverse μετά την αλλαγή της επωνυμίας του Facebook, η Intel ανέφερε ότι για να πετύχει πραγματικά το βήμα αυτό, θα χρειαστούμε 1000x αύξηση στην υπολογιστική απόδοση σε σύγκριση με τα καλύτερα σημερινά εργαλεία.
Συγκεκριμένα, ο Raja Koduri, ανώτερος αντιπρόεδρος της Intel, αναφέρει:
“Οι πραγματικά καθηλωτικοί υπολογιστές, σε κλίμακα προσβασιμότητας από δισεκατομμύρια ανθρώπους σε πραγματικό χρόνο, θα απαιτήσουν ακόμη περισσότερα: 1.000 φορές αύξηση της υπολογιστικής απόδοσης από τη σημερινή κατάσταση”.
Μετά προσθέτει ότι εκτός από το hardware, θα χρειαστούμε νέες αρχιτεκτονικές λογισμικού και αλγόριθμους για να κάνουμε το metaverse πραγματικότητα.
Φυσικά, δεν υπάρχει ξεκάθαρο όριο για το πόση υπολογιστική ισχύ θα απαιτήσει το metaverse, και κάποιοι θα έλεγαν ότι υπάρχει ήδη σε μια υποτυπώδη μορφή.
Όμως η δήλωση του Koduri φέρνει ένα σημαντικό σημείο: για να παρέχει το μετασύμπαν πειστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις σε μια ευρεία ομάδα ανθρώπων, είναι πιθανό να χρειαστούμε μια τεράστια βελτίωση στην αποτελεσματικότητα της επεξεργασίας.
Αν θέλουμε το metaverse να είναι περισσότερο από αυτό που γνωρίζουμε από τα παιχνίδια VR και AR που παίζονται μαζικά για πολλούς παίκτες. Ειδικά αν θέλουμε να έχουμε πρόσβαση στο metaverse από φορητές-πρακτικές συσκευές, θα χρειαστούμε μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.
Ο Koduri οραματίζεται ένα metaverse που είναι κάτι περισσότερο από βασικά avatars, περιγράφοντας συναντήσεις στο metaverse που θα περιλαμβάνουν “πειστικά και λεπτομερή είδωλα με ρεαλιστικά ρούχα, μαλλιά και δέρμα. Όλα αυτά θα αποδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα βασίζονται σε δεδομένα αισθητήρων που καταγράφουν τρισδιάστατα τον πραγματικό κόσμο αντικείμενα, χειρονομίες, ήχο και πολλά άλλα.
Στεφτείτε μεταφορά δεδομένων σε εξαιρετικά υψηλά εύρη ζώνης και εξαιρετικά χαμηλές καθυστερήσεις σε ένα μοντέλο περιβάλλοντος, το οποίο θα μπορεί να περιέχει τόσο πραγματικά όσο και προσομοιωμένα στοιχεία.
Είναι αρκετά δύσκολο να τα διαχειριστείς όλα αυτά με έναν υπολογιστή προδιαγραφών για παιχνίδια ακόμα και με το υπερσύγχρονο hardware, πόσο μάλλον με συσκευές all-in-one που πιθανώς θα τροφοδοτήσουν το metaverse του μέλλοντος.
Επιπλέον, ο Koduri δεν πιστεύει καν ότι το hardware από μόνο του θα είναι σε θέση να φτάσει αυτόν τον αριθμό 1000x – τουλάχιστον όχι σύντομα – και αναφέρει ότι η τεχνητή νοημοσύνη και οι βελτιώσεις στο λογισμικό θα καλύψουν το κενό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.