Τα κομμάτια που ντύνουν μουσικά τα Χριστούγεννα μας χαρακτηρίζονται συνήθως από μία (ίσως υπερβολικά) εύθυμη διάθεση. Από το ‘Let it Snow’ του Frank Sinatra μέχρι την Βασίλισσα των γιορτών Mariah Carey, η συνταγή μας είναι λίγο πολύ γνωστή.
Θα ήταν άδικο να τα χαρακτηρίζαμε ως κακή, αλλά σίγουρα πρόκειται για μουσική που δεν θέλει να φύγει από την πεπατημένη.
Εύπεπτα, αισιόδοξα τραγούδια που σκοπό έχουν να δώσουν να λίγο πιο γιορτινή διάθεση στα ραδιόφωνά μας. Σίγουρα είναι μία μουσική που δεν την ταυτίζουμε με τους Rage Against The Machine.
Οι κανόνες βέβαια επιβεβαιώνονται από τις εξαιρέσεις, και το καλύτερο παράδειγμα αποτελεί η απόφαση των Βρετανών να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα του 2009 ακούγοντας… το ‘Killing In the Name’!
Πώς ξεκίνησαν όλα
Εδώ και δεκαετίες, η μουσική βιομηχανία χρησιμοποιεί τις ημέρες του Δεκεμβρίου για να προωθήσει τις γιορτινές επιτυχίες των αστέρων της.
Η άτυπη αυτή μάχη για την πρωτιά της χρονιάς, μας έχει προσφέρει πολλά τραγούδια και είναι ο λόγος που σχεδόν κάθε μεγάλος καλλιτέχνης έχει επιχειρήσει να φέρει το πνεύμα των Χριστουγέννων στην μουσική του.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτή η πρωτιά είθισται να ανήκει στον εκάστοτε νικητή του X- Factor.
Από το 2004 και για τα επόμενα 5 σερί χρόνια, οι νικητές του Σόου είχαν σχεδόν εξασφαλισμένη την πρώτη θέση στα charts.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφειλόταν στην εμπειρία του Simon Cowell, αφού ο βετεράνος παραγωγός φρόντιζε πάντα να προωθεί το πρώτο single του νικητή λίγο πριν τα Χριστούγεννα.
Τελευταία στην λίστα των νικητών ήταν η Alexandra Burke, με αυτή την άκρως προβλέψιμη διασκευή του ‘Hallelujah’.
Η απάντηση
Αυτή η κυνική προσέγγιση του Cowell, εξόργισε πολλούς φίλους της μουσικής που ένιωθαν την ανάγκη για μία… επανάσταση απέναντι στην εμπορευματοποίηση της δημιουργικότητας.
Μέσα σε αυτούς, και ο John Morter. Ένας αποφασισμένος Dj από την Μεγάλη Βρετανία που ξεκίνησε μία διαδικτυακή καμπάνια για να στείλει το ‘Killing In the Name’ στην κορυφή των βρετανικών charts.
Έχοντας προσπαθήσει ξανά το ίδιο την προηγούμενη χρονιά με το ‘Never Gonna Give You Up’, ο Morter ήξερε γιατί διάλεγε ένα τέτοιο ύμνο στην ανυπακοή για την επικείμενη “μάχη” του με το μουσικό κατεστημένο.
Η προώθηση έγινε κυρίως μέσω Facebook και είχε τεράστια επιτυχία από τις πρώτες κιόλας μέρες, συγκεντρώνοντας πάνω από 1 εκατομμύριο likes.
Η γρήγορη ανταπόκριση του κοινού έφερε ακόμα περισσότερη προσοχή στο θέμα, με τα βρετανικά media να καλύπτουν το γεγονός.
Ο Δεκέμβριος είχε ήδη ξεκινήσει και οι περισσότεροι ραδιοφωνικοί σταθμοί δεν ήταν σίγουρα αν την ημέρα τις ανακοίνωσης των επίσημων charts (20 Δεκεμβρίου) θα βρίσκονταν στην κορυφή ο Joe McElderry του X Factor ή ο… Zack De la Rocha!
Η υπόλοιπη μουσική σκηνή
Όσο η μάχη μεταξύ των Rage και του Joe μεγάλωνε, όλο και περισσότεροι γνωστοί καλλιτέχνες τάσσονταν υπέρ της καμπάνιας και του μηνύματός της.
Από τους Muse και τον Dave Grohl, μέχρι τους Prodigy και τους Hadouken!, πολλοί καλλιτέχνες δήλωναν δημόσια πως για τα Χριστούγεννα σκόπευαν να αγοράσουν το ‘Killing In the Name’.
Η πιο σημαντική στήριξη βέβαια, ήταν αυτή του μεγάλου Paul McCartney.
Ο Βρετανός θρύλος στήριξε την προσπάθεια των αγανακτισμένων συμπολιτών του, λέγοντας:
Ήρθε από το πουθενά.
Όλοι περιμένουν ότι ο Joe θα κερδίσει, και σίγουρα θα πουλήσει πολλούς δίσκους. Αν πάει στο νούμερο ένα, μπράβο του.
Αλλά θα ήταν πολύ ευχάριστο αν μία μπάντα σαν τους Rage Against The Machine κέρδιζε, γιατί θα έστελνε ένα μήνυμα.
Η πίεση του κόσμου ήταν τέτοια, που ακόμα και οι ίδιοι οι Rage δεν μπορούσαν πλέον να μείνουν άπραγοι.
Μπορεί επίσημα να είχαν ήδη σχεδόν μία δεκαετία να βρεθούν μαζί στο στούντιο, αλλά ο σκοπός πίσω από την καμπανιά ήταν αρκετός για να συνδράμουν πίσω από την προώθηση.
Ο Tom Morello δήλωσε εξ αρχής ότι όλα τα έσοδα θα δοθούν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, ενώ το συγκρότημα μας χάρισε μία από τις ιστορικότερες εμφανίσεις του όταν στις 17 Δεκεμβρίου του 2009 έπαιξε το ‘Killing In The Name’ live στο ραδιόφωνο του BBC.
Η live μετάδοση μπορεί να κόπηκε λόγω της άρνησης του Zack de la Rocha να λογοκρίνει το κομμάτι, αλλά στο τέλος αυτό δεν είχε καμία σημασία στην έκβαση του αποτελέσματος.
Το αποτέλεσμα
Στις 20 Δεκεμβρίου του 2009, η πρωινή εκπομπή του BBC Radio One ξεκινάει και τα αποτελέσματα ανακοινώνονται με εκατοντάδες χιλιάδες ακροατές να περιμένουν με κομμένη την ανάσα.
Ο Zack ευχαριστεί τον κόσμο για την στήριξή του και ανακοινώνει ότι οι Rage Against The Machine θα πραγματοποιήσουν μία συναυλία σαν ελάχιστη ανταπόδοση στο βρετανικό -και όχι μόνο- κοινό. Κλείνοντας, συγχαίρει τον Joe άλλα και τον Simon Cowell για την δεύτερη θέση.
Έως την ώρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, το συγκρότημα είχε ήδη καταφέρει να μαζέψει πάνω από 70.000 λίρες για την στήριξη αστέγων.
Παράλληλα, κατάφεραν να περάσουν ένα από τα ισχυρότερα μηνύματα ενάντια στην εμπορευματοποίηση της μουσικής, και την βιομηχανική παραγωγή καλλιτεχνών που δυστυχώς παρατηρούμε διαχρονικά.
Οπότε αν ποτέ νιώσετε ότι δεν σας καλύπτει η Mariah Carey ή το ‘Last Christmas’, μπορείτε ελεύθερα να βάλετε RATM στην εορταστική σας playlist.
Δείτε επίσης:«Christmas Playlist: 150+ Τραγούδια για τα Χριστούγεννα!»
‘Killing In the Name’ λοιπόν, μέχρι και στις γιορτές!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog TEO O ΜΑΣΤΟΡΑΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.